Marchewka- Mało Kalorii, Dużo Minerałów- Spróbuj Ciasto Marchewkowe

Mówi się kto je marchewkę, ma piękną skórę- i to prawda 🙂

Dlaczego warto jeść marchewkę?

Marchewka jest jednym z pierwszych pokarmów podawanych dziecku, ale powinniśmy ją jeść w każdym wieku.

– reguluje pracę żołądka,

-utrzymuje w zdrowiu wątrobę

-wyostrza wzrok

-pobudza perystaltykę jelit

-ma mało kalorii

Co sprawia, że marchewka jest dobra na wszystko? Karoten, czyli prowitamina A.

Marchewka ma tej witaminy sporo, bo nawet do 6500 j.m. w 100 g.

Ponadto marchewka ma dużo witaminy B1, B2, PP, KK. Ma też sporo wapnia, potasu, żelaza, miedzi, fosforu, a nawet jodu. Dzięki tym składnikom marchewka nie tylko daje zdrowie, ale i urodę. Potas sprawia, że skóra jest jędrna, gładka, a witamina A, jedna z witamin młodości, wygładza zmarszczki.

Profesor Dontewill z Hamburga odkrył, że witamina A blokuje działanie i przekształca w substancję nieszkodliwą dla zdrowia benzypren, związek rakotwórczy z dymu tytoniowego. Inni uczeni zaś twierdzą, że ci, którzy jedzą sporo marchwi, aż 40 razy rzadziej chorują na raka wątroby.

Marchewka jest dietetyczna 🙂 bo 10 dag marchewki to tylko 10 kalorii. Warto więc po nią sięgać, dbając o figurę:-)

Ważne:

Gotuj marchewkę w całości!

Gdy brytyjscy naukowcy zbadali zawartość falkarinolu* w marchewce, która była pokrojona przed gotowaniem, okazało się, że zawiera ona o 25 proc. mniej tego korzystnego składnika niż marchewka gotowana w całości. Gdy pokroimy marchewkę, powierzchnia narażona na działanie wysokiej temperatury zwiększa się i podczas gotowania warzywo traci więcej składników odżywczych. Jeśli ugotujemy ją w całości, zamkniemy w środku nie tylko składniki odżywcze, ale też smak – przekonuje dr Kirsten Brandt z Uniwersytetu w Newcastle.

*Falkarinol -substancja zawarta w marchewce, która może ochronić przed rozwojem raka – do takiego wniosku doszli naukowcy z Uniwersytetu w Newcastle. Jak wynika z ich badań, falkarinol redukuje ryzyko rozwoju raka nawet o 33 proc. Warto wiedzieć, że falkarinol można znaleźć także w selerze, pietruszce i innych warzywach.

Tutaj znajdziesz przepis na pyszne i zdrowe ciasto marchewkowe- Wypróbuj!

 

 

DZIAŁANIE: PRZECIWZAPALNE, REGENERACYJNE, PRZECIWZMARSZCZKOWE

 

 

źródło:
http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/marchew-wlasciwosci-odzywcze-jakie-witaminy-ma-marchew_34471.html

http://zdrowie.gazeta.pl

http://beszamel.se.pl/marchewkowe-dyniowe-i-szpinakowe/ciasto-marchewkowe-z-olejem-lnianym-pyszne-i-zdrowe,8463/