Skutki niedoboru wody w organiźmie

Skutki niedoboru wody w organiźmie 

Nieodpowiednie nawadnianie to bardzo częsta przyczyna  schorzeń. Być może nawet tego nie podejrzewasz, ale  wielu z nich można uniknąć przez systematyczne, codzienne picie odpowiedniej ilości wody. Zadbaj o siebie bo przecież lepiej zapobiegać, niż leczyć:-).

 

 

Brak odpowiedniej ilości wody powoduje osłabienie koncentracji, zmęczenie, znużenie, bóle mięśni, bóle głowy, osłabienie apetytu, zaburza procesy odpowiedzialne za ciepłotę ciała.

Pijąc zbyt mało narażasz się na kłopoty z nerkami (kamienie nerkowe), czy infekcje dróg moczowych. 

Mając zbyt mało wody Twój organizm nie wydala w odpowiedni sposób zbędnych produktów przemiany materii, spowalnia procesy metaboliczne, żeby nie tracić i tak już brakującej mu ilości wody. Efektem są m.in zaparcia. Wtedy w jelitach zalegają resztki pokarmów, które gnijąc zatruwają organizm.

Słabe nawadnianie tpowoduje kłopoty ze skórą, która staje się wysuszona i napięta.

Podwyższony poziom cholesterolu, to też niekiedy skutek małej ilości wody. Komórki mając jej mało starają się zapobiec jeszcze większej jej utracie właśnie przed nadmierną produkcję cholesterolu, który uszczelnia ich ścianki.

Bóle żołądka niekiedy również są przyczyną zbyt małej ilości wody. Dlaczego? Woda chroni ścianki żołądka przed uszkadzaniem ich przez działanie soków trawiennych.

Bóle stawów i kręgosłupa. Dyski kręgosłupa i stawy, żeby dobrze funkcjonować potrzebują wody. W przypadku jej braku zaczyna się ich ścieranie, proces nieodwracalny, który w konsekwencji prowadzi do kłopotów z poruszaniem się.

Pamiętaj, nie lekceważ uczucia pragnienia, bo to pierwszy sygnał ostrzegawczy, że organizm jest odwodniony. Nie czekaj aż ono się pojawi tylko systematycznie nawadniaj organizm w ciągu całego dnia.

Soków, kawy, herbaty itd. nie możemy traktować jak wody, która nawadnia nasz organizm, ale jak mały posiłek. W szklance soku znajdziemy witaminy, ale również sporą dawkę cukru, czyli również kalorię. Wypijając litrowy sok dostarczamy do organizmy aż ponad 400 kcal, czyli kaloryczność dużego posiłku. A woda? Woda to 0 kcal oraz świetny rozpuszczalnik nie wchodzący w reakcje z pożywieniem, czy lekami. Jest ona najbardziej neutralna i naturalna dla naszego organizmu.

 

           

Zobacz też: 5 bardzo łatwych, sprawdzonych kroków na wyrobienie w sobie nawyku picia wody