5 bardzo łatwych, sprawdzonych kroków na wyrobienie w sobie nawyku picia wody

 

Systematyczne picie wody pozwoli uniknąć wielu schorzeń. To naprawdę skuteczna metoda zapobiegania.

 

Wymaga jedynie w pierwszych dniach odrobiny kontroli nad częstotliwością picia wody ciągu doby. W normalnych warunkach (bez nadmiernych upałów, czy wysiłku) zalecane spożycie wody w ciągu dnia to 30 ml na kilogram masy ciała. Kalkulator spożycia wody pomoże Ci policzyć ile  potrzebuje jej Twój organizm.

Ile to jest? Średnio 6-10 szklanek.

Jak tyle można wypić ?!

Bardzo prosto, zastosuj poniższe sprawdzone kroki i nawet nie obejrzysz się kiedy, codzienne, systematyczne nawadnianie stanie się Twoją rutyną:-)

 

  1. Woda w szklanym naczyniu jest zawsze w Twoim zasięgu. Jeżeli wychodzisz na dłużej, zabierz ze sobą butelkę (szklaną) z wodą. Wlej wodę do butelki przy pomocy szklanki, sprawdzisz ile wypijesz.
  2. Miej wodę zawsze przygotowaną już na początku dnia.
  3. Przygotowując rano śniadanie wypij na czczo 1-2 szklanki wody.
  4. Wypij jedną szklankę wody około 30 minut przed każdym posiłkiem i mniej więcej 30 minut po posiłku.
  5. Użyj „przypominajki” o czasie picia wody, np. nastaw budzik w telefonie lub użyj gotowej aplikacji. Nie czekaj na moment kiedy poczujesz pragnienie, pij wodę o wybranych porach.

 

Jeżeli do tej pory piłeś soki lub wody smakowe i nie przepadasz za czystą wodą, to dodaj do niej cytrynę, liść mięty czy odrobinę imbiru (z korzenia lub sproszkowanego) nadaje cudowny smak! Dzięki temu na pewno polubisz wodę.

Policz: szklanka wody lub dwie rano+ szklanka przed posiłkami i po posiłkach+ ewentualnie szklanka ciepłej wody przed snem (która dodatkowo pomoże Ci szybko zasnąć) = 8-10 szklanek w ciągu dnia… realne i łatwe, prawda?

Kontroluj, czy wypijasz odpowiednią ilość przez kilka dni, nie ustawaj:-). Potem nie będziesz już musiał o tym myśleć, bo wyrobisz w sobie nawyk.